„TO DO“ ЛИСТА И СТАВКЕ КОЈЕ ВАМ ПОМАЖУ ДА ВОДИТЕ, КОНТРОЛИШЕТЕ И ЗАТВОРИТЕ ВАШ ПРОЈЕКАТ
Инструкције: Пошто је ваш пројектни план одобрен и ви сте већ „у трку“, можете да искористите ову чек-листу и остале ставке, да би вам се ствари одвијале према плану. Прођите кроз листу бар једном недељно, за сваки пројекат који водите.
ПРОВЕРИТЕ ОБИМ РАДА ВАШЕГ ПРОЈЕКТА
Освежите своје памћење у вези са пројектним циљевима и границама. Нарочито, будите сигурни да имате јасну слику о томе где би требали да буду ваши захтеви у овој тачки у односу на циљеве пројекта, распоред трошкова, квалитет и сл.
ПРОВЕРИТЕ СТАВКЕ ЗА ИСПОРУКУ
Анализирајте статус сваког пројектног резултата. Да ли они напредују по плану? Ако је одговарајуће:
1. Нађите листу критеријума квалитета која се може применити за проверу квалитета и комплетности резултата у овој фази пројекта.
2. Проверите понуде или уговоре извођача, да бисте били сигурни да знате шта је требало да добијете до овог тренутка.
3. Прегледајте све пројектне резултате.
4. Одлучите да ли да прихватите прегледане резултате или захтевате поновни рад.
ПРОВЕРИТЕ ВАШ РАСПОРЕД.
Прегледајте ваше кључне датуме и критични пут. Да ли сте тамо где би требало да будете?
АНАЛИЗИРАЈТЕ ВАРИЈАНСЕ (ДЕВИЈАЦИЈЕ ПЛАНА), УПОРЕЂИВАЊЕМ „ПРОЦЕЊЕНОГ“ И „АКТУЕЛНОГ“.
1. Да ли активности трају дуже него што је планирано? (Да ли прекорачујете процена трајања?)
2. Да ли користите више ресурсних сати од планираног?
3. Да ли ваши актуелни трошкови прекорачују предвиђене?
4. Ако се открију мање варијансе (оне које се могу решити без мењања плана или обима рада), изгладите их.
5. Ако се открију веће варијансе (оне које мењају обим рада или постављају значајна пројектна питања), урадите следеће:
УСРЕДСРЕДИТЕ СЕ НА ПРОМЕНЕ ОБИМА РАДА.
1. Идентификујте промене обима рада (промене резултатима, распоредима, трошковима и сл.)
2. Ухватите се у коштац са променама обима рада, ако је то неопходно.
НАПРАВИТЕ ЛИСТУ, ПРАТИТЕ И ПОКУШАЈТЕ ДА РЕШИТЕ ОТВОРЕНЕ СТАВКЕ.
1. Направите листу свих нерешених ставки, или
2. Поново погледајте листу отворених ставки из последњег прегледаног периода, и покушајте да их решите.
ПОНОВО ПОГЛЕДАЈТЕ ПОТЕНЦИЈАЛНЕ ПРОЈЕКТНЕ РИЗИКЕ
1. Нађите план управљања ризиком, ако постоји.
2. Забележите посебно да ли су било који текући или прдестојећи догађаји идентификовани у плану управљања ризицима као посебно осетљиви на ризик.
ИЗВЕШТАВАЈТЕ О СТАТУСУ ПРОЈЕКТА
1. После завршетка досадашњих провера, ако то већ нисте урадили, разговарајте са члановима тима и утврдите како они виде статус пројекта.
2. Направите и проследите статусни извештај.
ВОДИТЕ ЗАТВАРАЊЕ АКТИВНОСТИ И ПРИХВАТАЊЕ РЕЗУЛТАТА КАКО ТРЕБА.
1. Запитајте се, „Које активности могу да закључим? Који резултати су формално одобрени и одјављени?“
2. Припремите и добијте потписе на одговарајућим формуларима за прихватање.
ОДЛУЧИТЕ ДА ЛИ ЈЕ НЕОПХОДНО УБИТИ ПРОЈЕКАТ, А ОНДА, АКО ЈЕСТЕ, ТО И УРАДИТЕ.
НАПРАВИТЕ ЛИСТУ НАУЧЕНИХ ЛЕКЦИЈА.
Направите листу научених лекција које описују начине на које се следеће пројектне активности морају модификовати, са циљем да се избегну досадашње тешкоће.
ПОПУНИТЕ ОДГОВАРАЈУЋЕ ЛИСТЕ ЗА ПРОВЕРУ.
Попуните листе за проверу, уколико је применљиво, и приложите их као део званичне пројектне архиве.
Аутор: Michael Greer
Ово је примерак алата из The Project Manager’s Partner, by Michael Greer
(C) Copyright 2004 from Michael Greer´s Project Management Resources web site. The URL is http://www.michaelgreer.com. For more information, send e-mail toinfo@michaelgreer.com. — Feel free to copy and distribute for informational (not-for-profit) purposes.